vrijdag 24 juni 2011

Hardloop uitrusting

Minimalistisch hardlopen wil niet zeggen dat ik halfnaakt door de straten ren. Sterker nog, als gadget-freak is de verleiding hevig te investeren in allerlei gladde pakjes en frutsels moeilijk te weerstaan. Hieronder laat ik even kort zien welke spullen ik heb om mijn hardlopen aangenamer te maken.

Vibram FiveFingers Sprint: 110,-
Ik heb ze vaker genoemd. Maar dit zijn ze. Mijn sprintjes. Ze stinken en de linker grote teen zit los. Er ging een beer op staan tijdens een Krav-Maga training F.Y.I. Verder slijten ze nauwelijks, ik heb ze al ruim een jaar. Ik ploeg ermee door weilanden en zandstranden als ik ze kan vinden. Ze zijn gelukkig eenvoudig schoon te maken.




Hotpants: Craft 40,-
Dankzij mijn tijgerbloed en adonis-genen heb ik behoorlijk gespierde bovenbenen. Tijdens het hardlopen komen mijn bovenbenen helaas tegen elkaar. Tel daar zweet en langere afstanden bij op en ongemak waarvan ik je de details wil besparen is het resultaat. Dankzij het broekje heb ik nergens last van.

Nike Stormfit 1: ruwweg 50,- in de aanbieding
Deze jas dient als buitenlaag in de winter en regen. Ik heb specifiek deze jas gekozen vanwege de ruimte in de schouders. Deze ruimte maakt de jas ook bruikbaar op een race- of bergfiets. Koeling wordt geregeld met een uitsnede op de rug. Als het nodig is kan je de zakken aan de zijkant openritsen voor frisse woei. 



Verder zitten er aan de binnenkant kleine zakjes voor sleutels. Aan de achterkant een grotere zak voor bananen en andere eetsels. Als laatste feature kan je er een bodywarmer van maken. De mouwens ritsen er eenvoudig vanaf. Hoe hip wil je het hebben?

Craft thermo-ondershirts: ongeveer 60,-
Deze shirts waren oospronkelijk bestemd voor skieën. Voor hardlopen doen ze het echter net zo goed. Als het weer er te warm voor is dan draag ik onder de Stormfit niks. Als het zelfs daar te warm voor is draag ik een standaard sport T-shirt. Die zijn van dat vieze-voetbalshirtspul om tepelschuur te voorkomen. 


Timex Ironman Triathlon: 69,-
Een dure maar onmisbare gadget. In den beginne hield ik letterlijk een stopwatch vast. Dat verveelt snel kan ik je melden. Dit horloge heeft alles wat ik wil en meer. De tijd, stopwatch, timer, en een paar alarmpjes. Het allerbelangrijkst werd echter al snel de interval timer modus. Als je interval training doet kan je dit horloge daar op instellen. Bijvoorbeeld 1 minuut om 30 seconden rust is geen enkel probleem.



Verder is het grote scherm erg prettig. De bediening gebruikersvriendelijk en hij kan tegen een stootje of watertje. Het horloge meet geen harslagen of afstanden. Als alles wit wordt voor je ogen, je zij steekt en het melkzuur je neus uitkomt kan het zijn dat je iets tever bent gegaan. Zo niet, dan kan je dus nog door. 

Ik heb mijn oog op
Meestal heb ik minstens een stuk of tien gadgets op het oog die ik niet kan betalen. Dat weerhoud me er niet van er research naar te doen. Die research ga ik hier delen onder het label... Ik heb mijn oog op. Stay Tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten